Facebook
Instagram
TikTok
+32 2 466 50 44info@dogcatandco.be
FAQ
Waar vind ik pups met paspoort te koop? - DogCatandCo
Dog Cat and Co > Info & nieuws > Van Gent naar Zellik

Van Gent naar Zellik


Bezoek onze kennel en cattery

Hoogst waarschijnlijk wil je graag de pups te koop in het echt zien? Spring gewoon eens vrijblijvend binnen in onze kennel en cattery. Onze zaak bevindt zich centraal in België en op de kruising van verschillende snelwegen. Wij zijn slechts 25 a 40 min. van Gent, Antwerpen, Leuven, Bergen, Halle of Hasselt  verwijderd.

De beschikbaarheid en de herkomst van de pups te koop staan op onze website maar raadpleeg steeds eerst de openingsuren en of uw keuze wel nog beschikbaar is!

Reisweg

Je kan ook uw reisweg bekijken en of uit printen door op deze link te klikken.

Tip

Nog een tip: Wil je meteen ook de terugweg plannen? Maak het jezelf gemakkelijk en klik hier zodat je google maps ook je terugkeerbestemming kan ingeven.

Binnenstad

Een groot deel van de Gentse binnenstad is autovrij.

De eerste autovrije straten waren de Donkersteeg (1976), en de Langemunt (1982).[25]

1996: het autovrij gedeelte wordt sterk uitgebreid met het zogenaamde Mobiliteitsplan. Sinds dit plan wordt het stadsverkeer via een parkeerroute naar ondergrondse parkeergarages geleid. De bovengrondse parkeerplaatsen werden langzaam afgebouwd.

2016 - 2017: het begrip mobiliteitsplan is behouden, maar valt sindsdien uiteen in een heus parkeerplan en een circulatieplan.

Parkeerplan met zones. Eind juni 2016 was het parkeerplan zo goed als volledig ingevoerd met als voornaamste drie kenmerken dat er geen enkele blauwe zone meer was overgebleven, dat er nieuwe betaalpalen waren geplaatst met een betaalregime in 4 kleuren (rood, oranje, geel, groen)[26] en dat de automobilist voortaan zijn nummerplaat moet intikken.

Circulatieplan met sectoren. 3 april 2017: het circulatieplan is van kracht geworden op deze eerste maandag van de paasvakantie voor de schoolgaande jeugd, met andere woorden, de haalbaarheid van dit plan wordt pas echt getest vanaf dinsdag 18 april. Hoofdkenmerken van dit circulatieplan zijn dat de voetgangerszone fel uitgebreid is en dat de binnenstad verdeeld is in zeven van elkaar gescheiden sectoren (= zes sectoren en het centrum): doorgaand verkeer is onmogelijk en de automobilist wordt telkens naar de ring geleid als hij van sector wil veranderen.[27]

Autowegen

Gent ligt ten noorden van het knooppunt of de verkeerswisselaar van de Europese wegen E40 en E17, het klaverblad van Zwijnaarde. De beide afritten voor Gent, die voor het centrum en die voor het zuiden van de stad (= "afrit 9") liggen op de E17. Gent is daarmee vlot bereikbaar enerzijds vanaf de as Oostende / Brugge — Brussel (E40) en anderzijds vanaf de as Antwerpen — Kortrijk / Rijsel (E17).

Ringwegen:

de R40, de zogenaamde kleine ring rond het centrum van de stad;

de R4, die verder buiten de stad om loopt en de deelgemeenten vlotter bereikbaar maakt. 

Openbaar vervoer 

Twee Gentse trams van het model 'HermeLijn' op lijn 1 kruisen elkaar op de Korenmarkt in het centrum van Gent

Station Gent-Sint-Pieters is een van de drukste treinstations in België. Daarnaast zijn er in Gent enkele kleinere stations: Station Gent-Dampoort, Station Gentbrugge, Station Drongen en Station Wondelgem. Het eerste station in de stad was het Zuidstation, dat werd geopend in 1837. Dit station op 'het Zuid' werd omstreeks 1930 gesloopt.

De Lijn exploiteert naast een busnetwerk drie Gentse tramlijnen. Op bepaalde dagen pendelt de 'Elektroboot' tussen het Zuid en het stadscentrum.