Facebook
Instagram
TikTok
+32 2 466 50 44info@dogcatandco.be
FAQ
Leuke fotoshoot bij Animals Express
Dog Cat and Co > Info & nieuws > Fotoshoot Animals Express

Fotoshoot Animals Express


Onze diertjes in actie

Onze diertjes hebben een bewogen dag achter de rug, dankzij een indrukwekkende fotoshoot. Binnenkort kan u onze eigen ‘superstars’ dus terugvinden in de Rodania catalogus.

Bent u toevallig langsgekomen tijdens de shoot? Dan heeft u vast de tent zien staan, en al de drukte die er bij komt kijken.

Foto Shoot uurwerken

De reptielen konden genieten van de tot nu toe warmste dag van het jaar, en waren dus best wel te vinden om flink mee te werken.

Foto Shoot uurwerken 2

Foto Shoot uurwerken 3

Voor de fotograaf en het team was het een ietwat zwaardere inspanning bij zulke temperaturen, maar het resultaat van al dat hard labeur kan u binnenkort niet alleen bij Rodania zien, u zal het zeker ook op onze blog en facebook pagina terugvinden.

Foto Shoot uurwerken 4

Foto Shoot uurwerken 5

Foto Shoot uurwerken 10

Wij zijn dan ook bijzonder trots op onze sterren, niet alleen de reptielen hebben zich van hun mooiste kant getoond, ook enkele knaagdieren en vogels zijn voor de lens gekomen.

Foto Shoot uurwerken 6

Foto Shoot uurwerken 7

Foto Shoot uurwerken 8

Dus hou je klaar voor onze eekhoorn, baardagame, python, boa, loendoek, lori… Ze gaan binnenkort de wereld veroveren!

Rodania

Een Rodaniahorloge uit de jaren 70

Rodania is een Zwitsers polshorlogemerk. Het bedrijf ontstond in Grenchen, een stad die bekend is voor zijn horloge-industrie.

Geschiedenis

Rodania ontstond in 1930 met de familie Baumgartner aan het roer. Na verloop van tijd openden er verkoopcentra in New York, Montreal, Caracas, Madrid en Brussel.

In 1951 was de Belgische tak van het bedrijf in handen van Manfred Aebi, een Zwitser met polio die geëmigreerd was naar België. Aanvankelijk was het niet de bedoeling dat Aebi de rest van zijn leven doorbracht in België, maar dat veranderde door zijn huwelijk met Simone Verlinden.

De concurrentie van (goedkope) polshorloges uit Japan en het Verre Oosten vormde een grote bedreiging voor het voortbestaan van dit merk, waarna het Zwitserse management bijna bankroet ging. In het midden van de jaren 90 was Rodania nog slechts een fractie van wat het ooit was. Rodania was echter wel nog marktleider in België, waarna het Belgische management, met de familie Aebi als eigenaars, het Zwitserse bedrijf overnam. Ze kochten het merk, de licenties en alle auteursrechten, om zo het voortbestaan van Rodania te garanderen. Als gevolg van deze operatie verhuisde het internationale verkoopdistributiepunt naar Brussel. Nu bevindt dit zich in Wemmel.

De familie Aebi besloot om nieuw kapitaal aan te trekken, en vond een partner in de Belgische investeringsgroep BV Capital Partners. De familie verkocht het bedrijf en is niet langer aandeelhouder. Nu exporteert Rodania weer, onder andere naar Frankrijk.

Trivia

Sinds 1954 sponsort Rodania wielerwedstrijden, waarbij de wedstrijdwagen een speaker heeft die voortdurend "Ta ta ta taaa, Ro-da-ni-aaaa" afspeelt. Deze wagen kondigt de aanstormende renners aan. Begin 2018 werd aangegeven dat het merk stopt met de sponsoring van de meeste wielerwedstrijden. Het deuntje is gebaseerd op de vijfde symfonie van Beethoven en wordt in dit geval gespeeld door een trompettist die de "Ta ta ta taaa" blaast en een zanger die "Ro-da-ni-aaaa" zingt. 

De koers zal er in ons land volgend seizoen iets anders uitzien. Na meer dan 60 jaar verandert het Belgische uurwerkenmerk Rodania van koers. De aanwezigheid in wielerwedstrijden wordt grondig teruggeschroefd. Een strategische beslissing, legt CEO William Longueville uit. "We richten ons niet meer op de sporthorloges, maar op de traditionele kwaliteitshorloges."

Het iconische Rodania-deuntje "Ta ta ta taaa, Ro-da-ni-aaaa" werd in 1954 bedacht door Manfred Aebi, de toenmalige sterke man achter het Belgische merk met Zwitserse roots.

Al meer dan 60 jaar staat het deuntje synoniem voor een aanstormend peloton. Aebi zocht een manier om Rodania bekend te maken bij het grote publiek en vond die bij de koers. Sindsdien rijdt de Rodania-auto voorop bij zowat elke wielerwedstrijd.

Maar aan die connectie komt weldra een einde. "Rodania heeft een moeilijke periode achter de rug. We zijn nu bezig om ons te herpositioneren op de markt", zegt William Longueville aan onze redactie. Hij is de CEO van Montebi, de groep waar Rodania deel van uitmaakt.

"We gaan ons richten op de traditionele kwaliteitshorloges, niet meer op de sporthorloges, want daar is de concurrentie moordend."

"Zal ad hoc nog gespeeld worden"

Een van de gevolgen is dat Rodania minder aanwezig zal zijn in wielerwedstrijden. "De sponsoring verdwijnt niet helemaal, maar het zal een heel stuk minder zijn", zegt Longueville.

Hij heeft er begrip voor dat de berichten over het schrappen van het deuntje emotionele reacties losmaken. "Het is tijd voor iets nieuws. Ad hoc of bij speciale gelegenheden zal het nog gespeeld worden, maar zeker niet meer op dezelfde schaal."

Een vertrouwd koersgeluid, binnenkort verleden tijd: